sobota, 20 kwietnia 2013

piernik-kwiatek przekładany masą budyniową^^


3 szklanki mąki
szklanka cukru
pół kostki masła
3 jajka
3 łyżki miodu
3 łyżki sody oczyszczonej

Utrzeć jajka z cukrem i masłem, dodawać stopniowo miód, sodę, partiami mąkę i zagnieść ciasto. Podzielić je kilka równych części i zrobić z nich jednakowe placki. Wstawiać kolejno do nagrzanego piekarnika i piec na jasnobrązowy kolor w temp. 180 st. przez około 15 minut.

Masę można w zasadzie zrobić według uznania, na bazie dowolnych składników, ciasto na moich zdjęciach przekładane jest masą budyniową, przygotowaną z niecałych dwu opakowań budyniu waniliowego.
Mgliście pamiętam, że to ciasto często gościło w naszym domu, gdy byłam mała. Nie dam sobie głowy uciąć, że nie myli mi się z jakims innym... :)

Źródło przepisu z modyfikacjami: Biblioteka Poradnika Domowego, czerwiec 1995

25 komentarzy:

  1. Aaaa! Masa budyniowa to zdecydowanie moja ulubiona :) Uwielbiam ją odkąd pierwszy raz spróbowałam jej w maminym cieście.
    Mam nadzieję, że został kawałek dla mnie?

    OdpowiedzUsuń
  2. A u mnie z budyniową się nigdy nie jadło, zawsze tylko powidła i powidła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A umnie było zawsze pół na pół ;D i w zasadzie od dziś jest, bo babcia piecze wciąż to ciasto, a ja zawsze jej podkradam takie suche blaty zanim przełoży je masą ;)

      Usuń
  3. Hm, a o co chodzi z tym dziennym światłem?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny ten piernik :D
    Wpraszam się na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmmmmniam! kocham pierniki! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. O Boże!
    Chcę chociaż kawałek!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiem co to światło dzienne, po prostu nie wiedziałam do czego dążysz:D ale to chyba nie odkrycie, że na dworze jest takie naturalne światło ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham budyń, i wszelkie ciasta które właśnie go zawierają, lub krem patisserie (napoleonka <3)

    OdpowiedzUsuń
  9. Boskie, dodałabym do tego jeszcze masę kajmakową bo mam na nią straszną ochotę i wszamałabym całe! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. super !! nie ma to jak piernikowa nuta smaku ;) do tego przełożone budyniem *-*
    udanego weekendu ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Juz zapomnialam o tej gaziecie, pamietam ze gdy bylam mala,moja mama prenumerowala poradnik domowy :)A ciasta zostaw mi kawalek! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. jadłam kiedyś podobne ciasto, jest pyszne! w sam raz dla mnie bo nie za słodkie i bez zbędnego kremu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam masy budyniowe i mam ochotę zjeść kawałek tego piernika <3 Przepysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja mama robi podobne na Boże Narodzenie, ale Twoje ma inną masę i więcej warstw:)
    Jeśli jeszcze Ci zostało, to poproszę o kawałek tego ciasta, bo wygląda fenomenalnie*-*

    OdpowiedzUsuń
  15. To ciasto musi być pyszne!
    w dodatku prezentuję się pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mniam, lubię ciacha z budyniowymi kremami :D
    Pyszota !

    OdpowiedzUsuń
  17. O jaaaa, zazdroszczę umiejętnosci pieczenia takich pieknych ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  18. oj lubię ja takie ciasta, lubię ^^ zresztą ja wszystkie ciasta lubię, także i takim nie pogardziłabym ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. Tego typu ciasta należą do jednych z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hmm, chyba upiekę to na majówkę, bo też przypomina mi się jakieś ciasto 'z dzieciństwa'... Zaskoczę rodzinę :D

    OdpowiedzUsuń
  21. mmmm pycha! :) piernik i budyń <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że wpadłeś. Mam nadzieję, że odwiedzisz mnie ponownie:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...